MARKETINGO PLANAVIMAS · MARKETINGO STRATEGIJA · VISOS TEMOS

Populiariausi marketingo modeliai TOP 6

Marketingas yra vienas iš tų soft dalykų, apie kuriuos visi turi savo nuomonę ir teorijas. Skirtingai nei pavyzdžiui medicina ar programavimas, kur jei nesimokei, nedirbai savo nuomonės nekiši.

Dažnai vadovai, kurie neįperka merketingo specialisto, šios misijos imasi patys. Pamenu neseniai buvau bzn start renginyje, kuriame vienos įmonės vadovas dalinosi savo patirtimi kuriant reklamą. Keista vis dėl to, kad žmonės naudoja savo sugalvotus modelius ir teorijas vietoje to, kad pasiremtų žinomais ir pasiteisinusiais modeliais ar taktikomis.

Jo teorija susidėjo iš to, kad visus produktus reiktų reklamuoti per vieną iš šių būdų: seksas, pinigai/prabanga, bang (baimė, nuostaba). Jo teorija buvo grįsta tuo, kas paėjo ir kas nepaėjo jo konkrečiam produktui.

Marketingo modeliai

Aš vis dėl, manau, kad nereiktų spėlioti dėl ko kažkas paėjo ar nepaėjo ir naudotis egzistuojančiais modeliais. Rizikos, kad nepaeis visuomet yra, bet daug mažiau.

Dalinuosi savo mėgstamiausių marketingo modelių sąrašu:

  1. Matomos kliento rizikos

Vienas paprasčiausių modelių su labai universaliu naudojimu. Apie rizikas, kurias mato klientas svarbu pagalvoti kuriant reklamą, ruošiant produkto pristatymą ar net tobulinant patį produktą.

Markeitngo rizikos

2. STP (segmentation – targeting – positioning)

Šis modelis taikomas kuriant naują prekės ženklą arba keičiant jau egzistuojantį pozicionavimą, bet šio modelio reiktų nepamirši ir vystant prekės ženklą. Pozicionavimas yra bet kurio gero prekės ženklo esmė.

Marketingo modeliai

3. Marketing mix (4 P’s, 7 P’s for services)

Vėliau jau turint pozicionavimą yra kuriamas marketingo taktika. Nereiktų pamiršti klasika tapusio 4 P’s (Price, Place, Product, Promotion), paslaugoms yra taikomas patobulintas 7 P’s.

7 s marketinge

4. AIDA

Galvojant apie skirtingus pirkimo/apsisprendimo pirkti etapus ir kaip juose savo klientui padėti apsispręsti, derėtų prisiminti AIDA modelį.

FunnelImagePrimerPost083010

 

5. Rossiter-Percy grid

Ne visiems produktams išsirinkti mes skiriame vienodai dėmesio (mašina vs pienas). Kaip riektų reklamuoti produktą ir kokiu dažnumu priklauso nuo mūsų matomos svarbos pasirinkti teisingai bei motyvacijos pobūdžio.

Rossiter-Percy-grid

6. Associative network memory model

Šis modelis yra geras įsivaizduoti, kaip kuriamas prekės ženklas bei teigiamos ar neigiamos asociacijos. Marketinge labai svarbu suprasti, kaip žmonės mokosi ir kaip veikia atmintis.

Marketingo modeliai

 

 

 

Pasidalinkite ir jūs kokius marketingo modelius mėgstate/naudojate 🙂

 

Advertisements

2 thoughts on “Populiariausi marketingo modeliai TOP 6

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s