Knygos apie Marketinga · Skaitmenine Rinkodara · Socialus Marketingas · VISOS TEMOS

Kokia turėtų būti komunikacija Facebook, kad ji atneštų įmonei verte?

Komunikacija facebook profiliuose

Gera knyga, apie komunikaciją socialiniuose tinkluose

Žemiau pateiksiu žinomo socialinių tinklų guru Gary Vaynerchuk formulę Facebook komunikacijai iš jo knygos “Jab, jab, jab, right hook“. Knygoje kalbama ir apie komunikaciją kituose socialiniuose tinkluose, tačiau pirmiausiai nusprendžiau aptarti vieną iš populiariausių – Facebook. 

Kodėl verta/neverta perskaityti? Knygoje daug pavyzdžių, kuriose parodoma, ką gerai daryti ir ko ne. Praktiška ir lengvai skaitosi. Manau, kad tokią knygą vertėtų perskaityti ne tik tiems, kurie patys administruoja/tvarko/kuria, bet ir tiems, kurie priima sprendimus investuoti į socialinę rinkodarą ar ne. 

Kokia turėtų būti Facebook komunikacija? 

Viena didžiausių įmonių klaidų, kad jos į Facebook ateina su mintimi, kuo greičiau parduoti. Facebook yra gana prasta platforma parduoti, nes žmones čia neieško prekių. Žmonės čia ateina pramogauti, socializuotis. Todėl, tai puikiausia platforma su savo klientais susipažinti, ugdyti jų lojalumą bei prekės ženklo žinomumą. 

Kaip veikia Facebook algoritmas? Visai kaip Google algoritmo, Facebook algoritmo dedamosios dalys bei koeficientai nėra padėti ant lėkštutės. Tačiau tokiais atvejais geriausiai yra vadovautis tuo, kokį tikslą sau yra išsikėlus viena ar kita platforma.

Facebook tikslas yra, kad žmonės, atėję į Facebook, savo News Feeds rastų tai, kas jiems įdomu. Žmogui yra rodomas panašus turinys į tą, kurį jis like’ino, share’ino ar komentavo. Deja, šiai dienai click’ai ar Jūsų pardavimai nėra veiksnys, darantis teigiamos įtakos didesniam Facebook auditorijos pasiekiamumui ar mažesnei reklamos kainai. 

Facebook auditorija

Ką komunikuoti, kai norisi parduoti? Nors dažniausiai įmonėms norėtųsi komunikuoti apie savo produktus, geras kainas ir specialias akcijas, tačiau tai neatneš sėkmės Facebook.

Pirmiausiai reikia užsitarnauti žmonių dėmesį ir komunikuoti apie tai, kas jiems įdomu. Jei pakankamai daug žmonių įsitrauks į Jūsų turinį, Facebook Jus reitinguos aukščiau. Ir tuomet, kai jau norėsite kažką parduoti, Jūs turėsite auditoriją bei mažą paspaudimo kainą. Reklamuoti turinį, kuris neįdomus Facebook kainuoja daugiau ir Jums atneša mažai naudos. 

Tik 1 trečioji dalis visų postų turėtų būti promo. Kiti turėtų būti postai atitinkantys platformos nuotaiką. Tokius postus dar būtų galima pavadinti native ads

Facebook postų ABC

Pieš paviešinant facebook post reiktų pasitikrinti: 

  • Ar tekstas nėra per ilgas? 
  • Ar jame yra kažkas įdomaus, netikėto ar smagaus? 
  • Ar nuotrauka yra atkreipianti dėmesį, geros kokybės ir autentiška (ne shutterstock) 
  • Ar matosi Jūsų logotipas? 
  • Ar pasirinkote gera post formatą (geriausiai rinktis photo post formatą)? 
  • Ar yra aiškus call-to-action
  • Ar post’as tikrai gali būti kam nors įdomus? 
Facebook komunikacija
Geras Facebook post pavyzdys: įdomu, šmaikštu, unikalu.
Facebook komunikacija
Blogas Facebook post pavyzdys: niekam neįdomus, neautentiškas turinys.

Susiję straipsniai:

Pasidalinkite ir Jūs, kokias rekomenduotumėte knygas, straipsnius apie marketingą socialiniuose tinkluose?

Reklama

13 minčių apie “Kokia turėtų būti komunikacija Facebook, kad ji atneštų įmonei verte?

  1. Puikūs pastebėjimai, Ginte. O Faceook įrašo ABC turėtų atsispausdinti kiekvienas soc. tinklų marketingistas.

    Dar noriu pridėti, kad Facebook iš esmės karaliauja trijų funkcijų žinutės, tenkinančios žmonių poreikius: Entertain (visokie funny cat (ir ne tik cat) videos, memes, M. Katlerio komentarai, pokštai, etc.), Educate (faktai, skaičiai, straipsniai, infografikai, ‪#‎ŠiandienSužinojau‬, etc.) ir Inspire (a la Coelho išmintis, citatos, talentingų žmonių video, humans are awesome, etc.). Idealiais atvejais, pačios geriausios žinutės yra visų funkcijų mišinys.

    Todėl prieš spausdamas Publish, marketingo specialistas visada turi įsivertinti, ar jo įrašas vykdo nors vieną funkciją iš paminėtų.

    Iš Tavo pateiktų pavyzdžių, Donut Lab labai gerai daro Entertain, o Douglas bandė taikyti į Inspire, bet nepataikė (tiesa, panaudojo kokybišką nuotrauką, tai nors tiek).

    1. Labai smagu, kad įvertinai 🙂 Galbūt pats dirbi su socialine komunikacija? Gal tu turi dar kokių gerų pavyzdžių, kurie socialiniai profiliai tau patinka? (Geri pavyzdžiai Lietuvoje ir/ar užsienyje). Dažniausiai pati seku kelių įmonių komunikaciją, tai norėtųsi praplėsti stebėjimo lauką 😀

      1. Lietuvoje daugelio didžiųjų įmonių, kurios tam skiria finansų, soc. komunikacija yra pakenčiama, tinkanti vidutiniam vartotojui, niekuo neypatinga. Daugiau originalumo rodo nišiniai prekės ženklai.

        Swedbank gerai užsiima integruota komunikacija per kelis skirtingus kanalus. Neptūnas Facebook’e išskirtinai gražiai daro Educate postus + deda kokybiškas ir gražias nuotraukas/video su akcentuotu product placement (tik tiek, kad jų komunikacija Facebooke jau ilgoką laiką vis tokia pati, tad manau, kad jau šiais metais bus pokyčių). Iš mažųjų – “Keulė Rūkė“. Jų tikrai niekas negalėtų apkaltinti standartine komunikacija :))

        Užsienyje, aišku, yra gerokai daugiau gerų pavyzdžių, kad ir ta pati Coca Cola (man patinka tai, kad jie lokalizuoja turinį), karalius tikrai bus Red Bull. RB tai kaip atviras vadovėlis visiems soc. tinklų marketingistams.

        Iš garsenybių išskirčiau Taylor Swift – jos žvaigždė išties ant bangos. Facebooke geras humoro, asmeninio gyvenimo ir promotion’ų derinys + populiariausias žmogus Instagram (>64 mln. sekėjų).

      2. Coca cola Lietuviškas tai kiek teko žiūrėti, tai atrodo nekaip -lb šabloniška, banalu 🙂 Man atrodo, kad tie profiliai, kuriuose jaučiasi nuoširdumas, autentiškumas veikia geriausiai. Ir didelės korporacijos tą ne visuomet sau gali leisti arba tam reikia drąsos.

        Bet pavyzdžiui Taylor Swift profilyje matai nuotraukas iš jos asmeninio albumo ir atrodo tarsi matai garsenybės gyvenimo užkulisius. Tas pats ir su įmonėmis, norisi pamatyti, kas dedasi mėgstamų prekės ženklų viduje. Tai suteikia pasitikėjimo jausmą.

        Iš kitos pusės red bull pavyko suvienyti ekstremalias pramogas mėgstančių žmonių bendruomenę. Iš esmės, manau, prekės ženklai retai gali būti patys kaip interesas (Neptūno pavyzdys). Todėl reiktų ieškoti kokio platesnio intereso – sveikas gyvenimo būdas, ekstremalus sportas, bėgimas, kavos gėrimas ir pan.

        Man kyla klausimas, ar, kaip minėjai, “pakenčiama“ komunikacija turi kokios apčiuopiamos naudos? Nes iš esmės daryti standartiškai tiesiog, kad būtų kažkas yra lengviausias kelias, bet marketinge, jei esi toks kaip visi, tavęs niekas nepastebės ir tu būsi neįdomus.

  2. Visais atvejais karalius turi būti klientas. Pavyzdžiui, jeigu bendrovė pasidaro tyrimą ir sužino, kad klientams trūksta žinių apie jų produkto savybes, tai jie skirs pastangas klientų edukacijai. Mažesnieji tyrimams neturi (nenori skirti) pinigų, tai tiesiog gyvai prie progos klausia savo klientų nuomonės. Po to bendrovės pasidaro išvadas ir komunikuoja tai, ką mano esant teisinga, vėliau vertina rezultatus.

    Žvelgiant iš profesinės pusės, gali atrodyti, kad tokia komunikacija yra nyki, “pakenčiama“, tačiau, jeigu ji pasiekia bendrovės išsikeltus tikslus, tai reikš, kad ji yra gera tam įmonės klientui (tikslinei grupei).

    1. Na tuomet gal sudėtinga vertinti nežinant iki galo, kokie tikslai buvo iškelti 🙂

      Kas dėl klausimų, tai kartais panašu, kad klausiama ne todėl, kad sužinotų apie savo klientus daugiau, bet todėl, kad tai yra žinoma praktika -reikia klausti ir taip įtraukti vartotojus.

  3. Labas Gintaute, taip netikėtai radau tavo blogą, renkant medžiagą savo baigiamajam darbui 🙂 Noriu pridurti, kad Lietuvos Policija labai gerai komunikuoja Facebook’e, nes sėkmingai kuriamas “angelų sargų“ įvaizdis, aišku tai ne reklama, tačiau labai geras komunikacijos pavyzdys Facebook’e 🙂
    Taip pat norėčiau paklausti, kur įsigijai šią knygą apie socialinius tinklus? Turi šią knygą elektroniniu formatu ar knygos pavidalu? 🙂

    1. Labas, Aisti. Pasižiūrėjau Lietuvos policijos paskyrą. Vien tas, kad žmones įsitraukia ir komunikuoja rodo, kad tvarkoma gerai (turint mintyje dar tai, kad ko gero jie nesireklamuoja Facebook).
      Aš turiu knygą, knygos pavidalu 🙂 man ją padovanojo, bet gali ją įsigyti internetinėse parduotuvėse. Aš siūlyčiau https://www.bookdepository.com/, ten už siuntimą nereikės mokėti 🙂

      1. Puiki dovana, aš irgi tokios norėčiau 🙂 Per kiek laiko atsiunčia knygą?:) Gal dar kokį naudingų knygų apie socialinių tinklų marketingą sąrašiuką turi sukaupusi ?

      2. Prieš užsisakiusi knygą gavau per savaitę. Ko gero priklauso nuo knygos 🙂 bet šiaip pakankamai greitai.

        Esu ne vieną skaičiusi, bet įspūdį iš knygų konkrečiai apie social media tai rekomenduoti galėčiau tik šią.

        Šiaip yra knygų ne visai apie social media marketing, kurias patarčiau geriau perskaityti. Jei jau siųsiesi aną, bet kuriam su marketingu dirbančiam žmogui patarčiau paskaityti:
        Made to Stick by Chip Heath, Dan Heath
        Zag by Neumeier, Marty
        Thinking, Fast and Slow by Kahneman
        Daniel, Positioning: The Battle for Your Mind: How to Be Seen and Heard in the Overcrowded Marketplace by Ries, Al

      3. Ačiū labai už sąrašiuką, dar klausimas dėl Jab Jab. Ar informacija nėra pasenusi? Nes kiek skaitau atsiliepimus šių dienų tai rašo, kad išvis jo patarimai dabar kertasi su FB taisyklėmis ir panašiai?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s