Knygos apie Marketinga · MARKETINGO STRATEGIJA · VISOS TEMOS

Kaip formuojami ir keičiami įpročiai? (Iš knygos “The power of habit“)

Mes net daugiau nei 40 % savo veiksmų per dieną atliekame nesąmoningai. Nuo pirmo veiksmo atsikėlus iki vairavimo iš namų ir atgal.

Ne tik persivalgymas, rūkymas, alkoholio vartojimas, televizoriaus žiūrėjimas ar kompiuteriniai žaidimai gali būti blogi įpročiai. Tai ir mūsų pasikartojančios žalingos mintys ar sprendimai.

Tačiau žinant, kaip atsiranda įpročiai, mes galime juos keisti ir kontroliuoti, kad priimtume geresnius sprendimus net tada, kai tai darome nesąmoningai.

KAIP ATSIRANDA ĮPROČIAI?

Kad susiformuotų koks nors įprotis, yra trys pagrindinės dedamosios trigeris (ang. trigger), rutininis veiksmas (ang. routine) ir prizas ( ang. reward).

iprociu formavimas

Papasakoti, kaip tas veikia būtų paprasčiausiai su klasikiniu pelės ir labaratotijos eksperimentu. Taigi atsidaro labirinto varteliai ir pelė išgirsta click, gale jos laukia skanėstas.

Laikui bėgant pelė išmoksta, kad click reiškia skanėstą ir dar nepamačius skanėsto pelė tikisi gauti jį. Atsiranda taip vadinamos “lomkės“ arba craving. Ir jei šis lūkestis nėra išpildomas – pelė išgirdo click, bet negavo skanėsto, prie kurio jau įpratusios jos smegenys, – atsiranda suirzimas.

habit formavimas

Taip yra ir su žmonėmis. Mes išmokiname savo smegenis laukti tam tikrų skanėstų ar veiksmų, kai kažkas įvyksta. Pavyzdžiui, nikotino mėgėjai išmoksta sieti cigarečių pakelį su nikotino prizu.

Dėl šios priežasties cigaretes mėgstančiam žmogui sukelti norą rūkyti užtenka vien pamatyti cigarečių pakelį.

iprociu formavimas

Todėl vieni iš didžiausių anti-rūkimo reklamų remėjų yra cigarečių gamintojai. Jie supranta, kad nesvarbu kokia žinutė, žmonėms norą rūkyti iššauks paprasčiausia cigaretės nuotrauka.

rūkimo reklama

Panašiai atsiranda ir blogi valgymo įpročiai. Mes valgome, kai mus liūdna, kai mums linksma, kai mums nuobodu, kai nerandame sau vietos  – visa tai yra trigeriai, kurie nesąmoningai mus tempia prie šaldytuvo.

Tačiau lygiai taip, kaip formuojami yra blogi įpročiai, galima suformuoti ir naujus gerus įpročius. Paprasčiausiai reikia pakeisti rutiną, paliekant tą patį trigerį ir prizą.

Nauju iprociu formavimas

Jei norite sužinoti daugiau patarčiau perskaityti:

The power of habit forming

Reklama

1 mintis apie “Kaip formuojami ir keičiami įpročiai? (Iš knygos “The power of habit“)

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s