MARKETINGO STRATEGIJA · VISOS TEMOS

Mažos rinkos problemos | Lietuvos rinka

mažas verslas ir jo problemosLietuva yra mažėjanti rinka. Čia yra vis mažiau jaunų, darbingo amžiaus žmonių. Lietuviai daug neuždirba, daug išleidžia pirmo būtino prekėms (maistui ir vandeniui) ir mokesčiams, o pramogoms ir žaidimams pinigų nelieka. Visi šie dalykai yra nelabai palankūs verslo orientavimuisi į Lietuvos rinką. Beveik visi sėkmingi verslai čia yra orientuoti į produktus tinkančius daugumai, o ne į skirtingus žmonių poreikius.

mažas verslas

Taigi net ir aiškiai įsivardinus problemą, sukūrus gerą produktą ir ją pasiūlius rinktai susiduri su vienu labai aiškiu faktu, kad tam turi užtekti pinigų ir būti pakankamai didelis segmentas. Ir daugeliu atveju orientacija į Lietuvos rinka yra prastas sumanymas.

MAŽO VERSLO SIAURAS MĄSTYMAS

Šiuo metu dirbu internetinės rinkodaros agentūroje ir problema su kuria dažnai susiduriu yra, kad klientai bijo net mažiausios rizikos, investuoja labai mažas sumas. Reikia investuoti nemažai laiko vien jų edukacijai. Atrodo, kad Lietuvos verslui trūksta drąsos ir ambicijų. Jis kupinas baimės ir tvirtai laikosi į tai, kas pasiteisino, arba į tai, kas atrodo visada pasiteisina – mažesnės kainos.

Žiūriu su pavydu į tai, kokie internetiniai projektai vykdomi užsienyje, ir mąstau ar kada nors Lietuvos verslas pasivys užsienį. Ir iš lietuvių verslininkų metaliteto digs tikėjimas, kad klientas vis tiek pirks ir kaip nors susiras jo prekę, o darbuotojui jei moku algą, tai jis turi jausti dėkingas ir motyvuotas.

Pavyzdžiui, neseniai pabaigiau kursą apie internetinių tinklalapių optimizavimą. Dabar naujos tendencijos nėra tik optimizuotas tinklapis, kuriame vartotojas greitai ir patogiai viską randą, bet ir bendra vartotojo patirtis – personalizacija, fizinių bei interneto parduotuvių sinergija.

Tačiau pasižvalgant po lietuviškas svetaines (be keletos gerų pavyzdžių) gali pasirodyti, kad gyvename internetinių svetainių muziejuje, kur dar galima išvysti šiek tiek senovines relikvijas primenančių sprendimų įsitaisiuse net pirmuose google paieškos pozicijose.

Screen Shot 2015-10-24 at 16.03.47Screen Shot 2015-10-24 at 15.58.35

Beda ta, kad jei ir konkurentų tinklalapiai yra nepatogūs, tai kodėl aš turėčiau stengtis? Dauguma yra panašiam lygyje, tik tiek, kad internete konkuruoji su visu pasauliu, o ne tik Lietuva.

ORIENTACIJA Į TEN, KUR KLIENTŲ YRA

eksportas

Vis dėl to klientų yra, yra problemų, kurias reikia spręsti, yra žmonių, kurie yra pasiryžę mokėti už kokybiškas prekes ar paslaugas, yra pakankamai klientų net ir labai nišiniams produktams ir inovatoriškiems sprendimas, tik reikia pakelti akis.

Šiandien internetu kaip niekada lengva pasiekti kitas rinkas. Reikia tik šiek tiek daugiau drąsos ir didesnių ambicijų. Tada ne tik verslas uždirbs daugiau, bet ir žmonės, kurie dirba versluose, o to pasekoje ir vidaus rinkoje žmonės galės norėti daugiau nei tik pigaus produkto.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s