ELEKTRONINĖ PREKYBA · Konversijų Optimizavimas · Vartotojo Patirtis · VISOS TEMOS

Konversijų optimizavimas (CRO). Kaip uždirbti daugiau su tuo pačiu reklamos biudžetu?

Konversijų optimizavimas

Dažniausiai tai, kas užsienyje pasitvirtina ir tampa mada, šiek tiek pavėluotai, bet atkeliauja ir į Lietuvą. Taip yra ir su internetinės prekybos tendencijomis. Konversijų optimizavimas dar 2014 metais buvo tai, apie ką kalbėjo visi internetinės rinkodaros guru.

Tuo tarpu Lietuvoje net ir tie, kurie yra girdėję apie CRO, žiūri į tai, kaip į kažką įdomaus, ką būtų gerai kada nors pabandyti. Bet užtikriname, kad augančios internetinės reklamos kainos bei konkurencija internete privers ieškoti būdų, kaip efektyviau išnaudoti vis brangstantį atvestą potencialų klientą.

Pirmieji žingsniai CRO dažniausiai atneša netikėtai gerus rezultatus, įdėjus labai nedaug pastangų, nes pradedama nuo to, ką lengva pataisyti ir kas turi didžiausią įtaką. Norite aplenkti konkurentus? Nelaukite, kol konversijų optimizavimas taps mada ir įgykite konkurencinį pranašumą.

Augančios internetinės reklamos kainos

Didėjant internetinės reklamos populiarumui smarkiai išaugo ir jos kainos. Ir, deja, teks Jus nuliūdinti, nes joms nukristi nėra priežasčių. Reklamos populiarumas internete tik auga ir pirmos pozicijos tampa vis konkurencingesnės.

Todėl norite to ar nenorite, reikia ieškoti naujų būdų, kaip pelningiau pasinaudoti kiekvienu atvestu potencialiu klientu, už kurį mokate ir mokėsite vis daugiau. Daugelis adwords paskyrų optimizavimą jau įgyvendino (o tą reikėjo padaryti jau vakar), kad reklama būtų rodoma tik tiems, kuriems ji aktuali. Bet to negana.

Kaip padidinti internetinės reklamos pelningumą?

Konversiju optimizavimas

Atėjęs pirkėjas turi ne tik lengvai rasti, ko ieškojo, bet reikia užtikrinti gerą jo patirtį. Kad jis ne tik norėtų pas Jus pirkti, bet ir grįžtų bei rekomenduotų Jus kitiems. Kitaip tariant, CRO ne tik didina lankytojų, tampančių pirkėjais, skaičių, bet ir didina jų lojalumą.

Prireikė laiko, kol buvo suprasta, kad fizinėse parduotuvėse nebeužtenka pritraukti pirkėją ateiti – tik pasiūlant jam gerą produktą. Labai svarbu, kaip produktas yra pateiktas. Aplinka, apšvietimas, produktų išdėliojimas ir pateikimas turi net labai didelę įtaką pardavimams. Jei lankytojo patirtis bus prasta, jis taip niekada ir netaps Jūsų pirkėju. Visai taip yra ir su elektroninėmis parduotuvėmis – įtaka pardavimams didelė, bet reikia laiko tam suprasti.

Kaip vykdomas optimizavimas?

Konversiju optimizavimas

CRO pirmiausiai yra Jūsų puslapio duomenų analizė, su kurios pagalba nurodoma, kurioje puslapio vietoje prarandate potencialius pirkėjus. Klaidinga manyti, kad CRO – tai A/B testavimas. A/B testavimas yra paskutinis CRO proceso žingsnis, pirmiausiai viskas prasideda nuo esamos situacijos audito. Svarbiausiai teisingai įsivardinti, kurioje vietoje prarandate daugiausiai potencialių pirkėjų.

Turite aiškiai suprasti, kur yra didžiausios galimybės parduoti daugiau, kokie Jūsų svetainės puslapiai daro didžiausią įtaką pardavimams, per kuriuos puslapius prarandate daugiausiai lankytojų, kur mažiausiomis pastangomis galite sulaukti didžiausio pardavimų augimo? Visiems šiems klausimams atsakyti pasitelkiami turimi Google Analytics duomenys bei kiti optimizavimui naudojami įrankiai.

Tik tada išsikeliamos hipotezės, kokie pakeitimai galėtų teigiamai įtakoti pardavimus. Geriausiai pradėti nuo jau žinomų “gerųjų praktikų”, tačiau tik testavimo metu pritaikant jas Jūsų verslui ir situacijai galite tikėtis geriausio rezultato. Deja, nėra vienos aiškios sėkmės formulės.

Niekas Jums negalėtų garantuoti, koks vienas ar kitas puslapio elemento pakeitimas turės naudos. Kaip niekas negali pasakyti bendros sėkmingo verslo formulės, nes viskas priklauso nuo verslo specifikos ir situacijos.

Išsikeltoms hipotezėms patvirtinti arba atmesti atliekamas testavimas. Dažniausiai atliekamas  taip visų mėgstamas A/B testavimas. Jo metu lyginamas skirtingų variantų efektyvumas Jūsų pardavimams. Norint pasiekti teigiamų rezultatų negalima pasikliauti savo subjektyvia nuomone ar intuicija. Net CRO ekspertai neleidžia sau tokios prabangos. Kartais nutinka taip, kad tas variantas, kuris asmeniškai patinka mažiausiai, atneša geriausius rezultatus. Leiskite balsuoti savo lankytojams.

Po testavimo žiūrima į realius faktus. Testavimas parodo, ar pakeitimai turi teigiamos įtakos pardavimams ir kokios? Jei hipotezė pasiteisina, daromi pakeitimai, jei ne – išsikeliamos naujos hipotezės.

Ką galima optimizuoti?

Internetiniame puslapyje galima optimizuoti beveik bet kurį elementą. Optimizuojami atskirų objektų dydžiai, spalvos, išdėliojimo tvarka, paieškos patogumas, navigacija, tekstai, nuotraukos ir kt. Taigi galimybių tobulėti visada yra, o CRO dažniausiai yra nuolatinis procesas, didinantis kiekvieno Jūsų internetinės rinkodaros veiksmo efektyvumą.

Pačioje pradžioje kartais reikia visai nedidelių pakeitimų, kad pardavimai išaugtų mažiausiai 10, o kartais ir iki kelių šimtų procentų. Todėl turime Jums gerą žinią, jei dar neoptimizavote savo puslapio, esate vos keli žingsniai nuo didesnių pardavimų!

Susiję straipsniai: 

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s