ELEKTRONINĖ PREKYBA · Vartotojo Patirtis · VISOS TEMOS

Kokia turi būti internetinė parduotuvė – must do

step_bg_ux_02-b1fcd91d0e47f747bb2f5a7caf3b6473

Deja, turiu bloga naujieną, nėra tokio dalyko kaip sėkmės formulė, pagal kurią suprojektuota internetinė svetainė užtikrintų gerą vartotojų patirtį ir optimalius pardavimus (ar konversijas). Iš esmės skiriasi vartotojai, jų poreikiai, verslo specifika. Todėl kas geriausiai veiks, priklauso nuo daug faktorių, kurie yra kiekvienam verslui individualūs.

kuneri-ux-hero

Tačiau yra praktikų, kurios veikia galima sakyti 100 %, jas ir norėčiau trumpai peržiūrėti:

TURI BŪTŲ AIŠKUS CALL-TO-ACTION

call to action mygtukas

Visada. Nesvarbu tai būtų baneris, landing page (pirmas puslapis, į kurį patenka lankytojas), naujienlaiškis ar bet kokia kita komunikacijos forma internete – visada žmogui turi būtų iš karto aišku, kuo tas objektas gali jam pasitarnauti.

Todėl (idealiu atveju) turi būti vienas labai aiškus, ryškus veiksmą skatinantis mygtukas (call to action). Kuris iš karto komunikuotų, ką lankytojas gali gauti: “Užsiprenumeruoti nemokamai“, “Sužinoti pirmas apie geriausius pasiūlymus“, “Įsidėti į krepšelį“, “Pirkti“, “Atsisiųsti elektroninę knygą“ ir t.t

Kartais veiksmų gali būti ir daugiau, tačiau reikia stengtis, kad kiekviename žingsnyje žmogui būtų kuo lengviau apsispręsti – “do not make me think“.

AIŠKIAI APIBRĖŽTA KIEKVIENO OBJEKTO FUNKCIJA

Į daugelį dalykų, kurie yra įprasti internetiniuose puslapiuose, mes dažnai net neatkreipiame dėmesio. Tačiau, jei jų nebūtų, mes iš karto pajustume, kad kažkas ne taip.

Vienas tokių dalykų yra suskirstymas puslapyje esančių objektų į atskirus blokus (action blocks). Kiekvienas blokas turi turėti aiškią funkciją – pvz:. pateikiamos produkto nuotraukos, kitame informacija apie pristatymo būdus, dar kitame lankytojų atsiliepimai.

Geras pavyzdys – John Lewis internetinė parduotuvė. Ten šis suskirstymas itin aiškus – netgi šabloniškas. Taip pirkėjui labai paprasta susigaudyti.

Gera internetinė svetainė

Dar geriau, jei kiekvienas Action block turėtų ir savo aiškų pavadinimą.

KUO MAŽIAU PASIRINKIMŲ

Ypatingai į Printtitulinį puslapį norima sudėti viską… Tačiau internetiniame kuo daugiau lankytojui reikia galvoti, tuo – blogiau. Stenkitės dėti tik tai, kas absoliučiai būtina.

Titulinis puslapis neturi parodyti visko, ką įmanoma nuveikti jūsų puslapyje. Geriausia pateikti labai aiškias apibendrinančias kategorijas, kurias žmogus vėliau galėtų tikslinti.

Pagalvokite, kokius tikslus turi puslapio lankytojai. Pavyzdžiui, jei žmogui reikia rankinuko, tai jam neįdomu lagaminai, kuprinės ar piniginės ir jis fizinėje parduotuvėje eis tiesiai prie lentynų, kurioje sudėlioti rankinukai. Kodėl jis turėtų internetinėje parduotuvėje norėti kažko kito?

Internetines svetaines optimizavimas

Įprastai žmonės nevaikšto po internetines svetaines pasidairyti – jie turi aiškius poreikius ar problemas. Reikia aiškiai parodyti – “turintiems tokią problemą, eiti čia“.

Dažnai tai pamirštama ir norima jiems įkišti, tai ką norima parduoti. “Dabar šitiems akcija“, “šitie pigiau“ – dažniausiai, tai pasiūlymai, kurie daugeliui lankytojų visai neaktualūs.

DĖMESĮ BLAŠKANTYS OBJEKTAI

Pop up baneriai

Nieko nėra labiau erzinančio nei pop-ups. Tai tarsi reklama mesta tiesiai tau į veidą, kuri labai dažnai nesusijusi su tuo, ko ieškai. Vėlgi, tai yra kažkas, ką nori parduoti pardavėjas tuo metu.

Dažniausiai pop-ups nėra pateisinama priemonė. Jei reklamuojamos nuolaidos, tai sukurkite jiems atskirą banerį, kategoriją – kur žmonės, kuriuos domina nuolaidos, galėtų nueiti.

Vargu ar gera taktika, tam, kuris turi aišku tikslą ir ieško kažko konkretaus, kažką įkyriai siūlyti – dažniau nei papildomų pardavimų sulauksite neigiamos klientų reakcijos.

Taip pat reiktų vengti rodyti kitų puslapių banerines reklamas. Jei reklama nėra jūsų pagrindinis pajamų šaltinis, tai tikrai neverta atiduoti savo lankytojų dėmesio kitiems.

JOKIO TUŠČIAŽODŽIAVIMO

produktu tekstai

Žmonės nemėgsta skaityti ilgų tekstų, kaip ir nemėgsta ilgų išvedžiojimų. Todėl jokios beletristikos! Pigūs reklaminiai išvedžiojimai neapgaus – jūsų pirkėjas nėra kvailas. Kaip kažkada yra pasakęs reklamos guru D. Ogilvy “The consumer isn’t a moron; she is your wife.”

Visai kas kita informacija, kuri yra naudinga – atsiliepimai, naudos, garantijos ir pan. Ypač perkant brangias prekes ar paslaugas daugiau informacijos nėra blogai, tačiau labai svarbu visada komunikuoti tik tai, kas žmogui svarbu ir suprantama. Daugeliui žmonių nerūpi techninės specifikacijos – jam svarbu nauda.

JEI GALI, NEKLAUSK

puslapio optimizavimas

Kuo mažiau klausiate tuo geriau. Visose formose, anketose palikti tik tiek klausimų, kiek yra būtina tame etape.

Vienareikšmiškai, apsipirkimas be registracijos yra gėris! Taip pat sveikintina yra sąsaja su facebook ar į laukus automatiškai įrašoma informacija, kuri jau yra žinoma.

Neprašykite savo klientų vesti dar kartą informacijos, kurią jau turite. Prisiminkite kaip patys nemėgstate pildyti anketų…

SUTINKAMA PAGAL IŠVAIZDĄ

“The consumer isn’t a moron; she is your wife.”

Kaip ir pirmosios pažinties metu, žmogus susidaro pirmą įspūdį per kelias sekundes, kurį po to pakeisti labai sunku, o kartai ir nėra progos to padaryti… Todėl būtins investuoti į profesionalų dizainą ir gerą vartotojų patirtį!

Visada atsiminkite, tai kad jūsų klientui internete kaip niekad paprasta nueiti kitur. Click ir jis jau pas konkurentą.

understand-user-behavior

Geriausi puslapių optimizavimo specialistai paklausti, ką reiktų patobulinti viename ar kitame puslapyje, tikriausiai vienareiškšmiškai pasakys, kad jie nežino.

Tarp žinojimo ir nuomonės yra vienas didelis skirtumas, žinojimas yra paremtas duomenimis. Todėl bet kokią išsikeltą hipotezę reikia patikrinti testavimu ir duomenimis konkrečiai situacijai. Taip galėsite būti tikri, kad darote teigiamus pokyčius.

Dauguma verslų jau puikiai žino adwords, remarketinga, youtube reklamą, jei norite būti žingsniu priekyje ‘the next big thing’ yra CRO (conversion optimization) ir tai, kas įvardinta viršuje tik keletas dalykų, kurie jau turėjo būti padaryti vakar.

Susiję straipsniai: 

Reklama

4 mintys apie “Kokia turi būti internetinė parduotuvė – must do

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s