KITA · VISOS TEMOS

Darbas su klientais ABC

Esu baigus tarptautinį verslą ir komunikaciją. Taigi studijų metu turėjau daug vadybinių dalykų. O ir komunikacija man, bent jau iš teorijos, buvo jau kurį laiką pažįstama.

Tačiau tik neseniai supratau, kaip šias žinias pritaikyti praktikoje. Norėčiau pasidalinti  savo patirtimi, kuri galbūt kažkam padės išvengti klaidų, iš kurių turėjau mokytis pati. 

Dirbant su klientais ir jų projektais labai daug išmokstu ne tik apie projektų valdymą, bet ir apie darbą su žmonėmis ir jų lūkesčiais. Jeigu trumpai, tai svarbiausi 3 dalykai būtų nuolatinė, išsami komunikacija, lūkesčių valdymas ir įsiklausimas į poreikius. 

NUOLATINĖ KOMUNIKACIJA

Visų pirmą svarbu suprasti, ne tik bendraujant su klientais, bet ir su savo kolegomis formuojant užduotis ar šiaip su žmonėmis, kad nieko nėra savaime aiškaus. Viską reikia paaiškinti kuo tiksliau, nes vangios formuluotės palieka daug vietos interpretacijoms. Tai, kas liko neapšnekėta, turi tikimybę būti intepretuota skirtingai. Dauguma problemų ir konfliktų kyla dėl nesusišnekėjimo.

Už šaltą profesionalų pokalbį geriau beveik visada yra atviras ir nuoširdus pokalbis. Galų gale žmonės verslą daro ne su verslu, o su žmogumi. Net jei atliksi darbą labai gerai, tačiau su tavimi bus nemalonu bendrauti – ilgos partnerystės gali nesitikėti.

Taip pat reiktų nevengti kalbėti apie galimas problemas ir kuo greičiau. Informuoti apie galimus pokyčius ir trikdžius iš karto reiškia tinkamai formuoti kliento lūkesčius. Nepasitinkinimas dažniausiai ir kyla tada, kai tai ko tikėjaisi neatitinka, to ką gavai.

LŪKESČIŲ VALDYMAS

Dirbant su pardavimais, noras sudaryti sutartį kartais yra žalingas, nes prižadi daugiau nei tau apsimoka ar daugiau nei gali įgyvendinti. Yra tekę keletą projektų atlikti labai didelėmis darbų apimtimis, nes nebuvo tiksliai apsibrėžta, kas įeina į darbų apimtis ir kas ne. O klientui dažniausiai atrodo, kad viskas įeina, jei tai nėra įvardinta.

Jei aiškiai apsibrėži, kokia yra darbų apimtis ir įvardini, kas bus padaryta, o kas kainuos papildomai, gali išvengti daugybės konfliktų ir papildomo darbo, kurio nebuvai numatęs. Ir taip, klientui norėsis, kad būtų atlikta viskas, kas susiję su x už tam tikrą sumą. Tačiau tokiu atveju gali pakliūti į užburtą ratą, kur galiausiai gausis, kad darbams galo nėra, nes susitarta buvo dėl “visko“.

ĮSIKLAUSIMAS Į POREIKIUS

Taip pat ne kiek ne mažiau svarbu jau pačioje pradžioje susikalbėti su klientu. Išsiaiškinti, kodėl jis nori vieno ar kito pakeitimo, kur slypi tikroji problema.

Taip pat, dažnai projekto eigoje klientas gali sugalvoti, kad vis dėl to reiktų kažką dar pakeisti arba vis dėl to daryti kitaip nei numatyta. Neskubėkite sakyti “Gerai“.

Pirmiausia visada reikia prisiminti, koks pirminis projekto tikslas ir ar pakeitimas padės jį pasiekti? Kodėl visų pirma buvo nuspręsta daryti kitaip? Apgalvoti kitas alternatyvas ir įsivertinti. kiek papildomai išsiplės darbų apimtys?

Visada yra dvi pusės projekto rezultatas ir kaštai (darbų apimtys). Optimaliam variantui surasti reiktų įvertinti abu.

O VISŲ SVARBIAUSIA SVARBIAUSIA

Prieš pradedant bet kokį darbą su klientu ar be visada svarbiausiai įsivardinti tikslą, kodėl norime kažką daryti? Tik tada pasirinkti priemone tam tikslui pasiekti. Keista, kaip dažnai darbų eigoje šitas dalykas pasimiršta.

Susiję straipsniai:

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s