Prekės Ženklas · VISOS TEMOS

Kaip susikurti asmeninį prekės ženklą?

asmeninis prekės ženklas

Šiandien su bendradarbiais pietavome vienoje kavinėje, kurią aplankėme tik dėka vieno iš daugelio Užkalnio rekomendacijų. Ir susimąsčiau, kodėl ir kaip vienas ar kitas žmogus tampa tam tikros srities guru? 

Galime pastebėti tendenciją, kad vis daugiau paprastų žmonių tampa tam tikros srities ekspertais, kurių nuomonė turi didelę įtaka masėms. Taip yra todėl, kad šiandien, labiau nei bet kada anksčiau, kiekvienas, turintis internetą, lengvai gali išsakyti savo nuomonę ir pasiekti plačiąją auditoriją.

youtube kanalasKol kas Lietuvoje, tai dar neįgavo tokio pagreičio kaip užsienyje, kur įmonės duoda išbandyti įvairius gaminius mainais už rekomendacijas, o blogai ar youtube kanalai užsitikrina ir nemažas pajamas iš reklamos. Todėl opinion leader yra kaip profesija – naujos kartos “žvaigždės“.

Iš esmės, įvairūs ekspertai (ang. opinion leader) yra tinkamai save pozicionavę rinkoje, taikant tuos pačius principus, kaip žinomi produktų prekės ženklai.

personal-brandŽinomumas. Pirmiausia reikia “parodyti“ save. Taigi būtina pasirinkti kokį nors komunikacijos kanalą savo nuomonei išsakyti: spaudą, televiziją, radiją ar pavyzdžiui socialines medijas.

Stiprios asociacijos. Tam tikros srities “ekspertai“ turi turėti labai stiprų TOM (Top of mind). Tikriausiai daugeliui Lietuvoje, išgirdus tam tikras frazes, pirmiausia į galvą šautų tie patys vardai: ekonomikos klausimai – Nerijus Mačiulis arba Gintaras Nausėda, El. komercija – Vorobjovas, startuoliai – Ilja Laurs, receptai –  Beata Nicholson, kelionės – Makalius ir t.t

A.Uzkalnis1Patenkinti paklausą. Taip pat, kaip ir su įprastais produktais, guru užpildo kokią nors nišą, kuri patenkina tam tikrą visuomenės ar tam tikros žmonių grupės poreikį. Žmonėms reikia eksperto, kuriuo nuomone galėtų pasiremti, reikia rekomendacijų, kuriomis galėtų tikėti ar veiksmų, kurios galėtų apkalbėti.

Monika šalčiūtėNuoseklumas. Kuriant eksperto įvaizdį svarbu turėti savo aiškią nuomonę ar stereotipus atitinkančią personą. Jei Šalčiūtė kartais nenusišnekėtų, ji neatitiktų jau egzistuojančio gražios “tuštutės“ įvaizdžio.

Visada kuriant tam tikras asociacijas labai svarbu komunikacijos vientisumas. Išvaizda, manieros turi atitikti personažą puikiai tinkantį tam tikrai veiklai.

Asmeninis brandasPavyzdžiui, Beata Nicholson puikiai atitinka žmogaus įvaizdį, kurį įsivaizduotume, kaip labai gerą namų šeimininkę – šilta, putloka ir visada besišypsanti. Kuo tam tikras stereotipinis  įsivaizdavimas labiau atitinka kuriamą personą – tuo geriau.

Manau, kad šiandien Lietuvoje dar yra vietos pasireikšti, bet kaip ir su produktais dažniausiai yra vienas aiškus lyderis ir dažniausiai tas, kuris yra pirmas “rinkoje“.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s