MARKETINGO PLANAVIMAS · MARKETINGO STRATEGIJA · VISOS TEMOS

Būdas kaip išskirti produktą konkurencinėje aplinkoje – diferencijavimas

Kaip ir gyvenime, taip ir su prekės ženklais lengviau suburti žmones, kai yra bendras priešas. Todėl vėl ir vėl galime pamatyti tokio prekių pozicionavimo pavyzdžių, kai prekės ženklas siekia  išskirti konkurencinėje aplinkoje pozicionuojant save prieš kokį nors kitą produktą, juos vartojančius ar kitas pomėgius, įsitikimus, vertybes turinčius.

images

POCINIONAVIMAS PRIEŠ KITĄ PRODUKTĄ

Klasikinis pavyzdys reklamoje būtų Un-cola reklamos, kuriuose 7UP supriešinama su Cola. Kai vartotojas galvoja apie nealkoholinius gėrimus, jis suskirsto juos į tam tikras prekių grupes: karštieji gėrimai (arbata, kava), šalti gėrimai (vanduo, saldūs gėrimai, nesaldūs gėrimai) ir šis medis vis siaurinamas. Juk dažniausiai mes konkrečioje situacijoje svarstome tik tam tikros siauros prekės grupės alternatyvas. Todėl konkurencinėje kovoje būtent siauroji prekės kategorija yra pati svarbiausia – tai tiesioginiai jūsų konkurentai.

Ši prozicionacimo strategija padėjo išskirti save limonadų kategorijoje. Taigi, jei vartotojas nori limonado, bet ne colos, tada jam priešpastatoma alternatyva – 7up.

Uncola

Komunikacija siekiant tokio pozicionacimo dažniausiai būna lyginamoji reklama. Puikus tokios komunikacijos pavyzdys – smagiosios Apple vs Windows reklamos.

POZICIONAVIMAS PRIEŠ KITĄ PRODUKTĄ VARTOJANČIUS

Kartais komunikacija gali būti nukreipta ne prieš patį produktą, o prieš jį vartojančius (nors iš esmės tai tas pats pozicionavimo principas).

Vienas geriausių pavyzdžių, ko gero būtų samsung vs apple.

samsung-galaxy-s-iii-anti-iphone-5-ad

Komunikacija tarsi stengiamasi parodyti, kad ne tik pats produktas yra geresnis, bet ir jį vartojantys yra “kietesniųjų” tarpe. Tų, kurie nelaukia per naktį eilėje laukdami pasirodant naujo telefono modelio…

 

POZICIONACIMAS PRIEŠ TAM TIKRAS VERTYBES TURINČIUS

Pozicionuoti produktą prieš tam tikrą grupę žmonių – irgi labai populiari taktika. Tai gali būti tam tikra amžiaus grupė (jauni vs vyresni), lytis (vyrai vs moterys) ar interesai (sportuojantys vs nesportuojantys, žalieji vs “teršėjai”).

Vienas tokių pozicionacimo pavyzdžių Smirnoff vodkos paozicionacimas prieš “hipsterius”. Svarbiausia kuo labiau išryškinti, pajuokti tos grupės tam tikrą bruožą ar elgesį.

Šioje reklamoje pašiepiamas “išsidirbinėjimas” gaminant gėrimus ir iškeliamas paprastumas – “Filter the unnessesary. Keep the good stuff”.

Tikiu, kad šis pozicionavimas – labai sėkmingas Smirnoff žingsnis, nukreiptus į tuos, kurie siekia paprastumo ir kuriems visa hipsterių mada atrodo juokinga (o tokių manau yra tikrai nemažai)…

Taigi “us vs them” taktika veiksminga ne tik politikoje ar kare, bet ir marketinge. Svarbu tik identifikuoti stiprų konkurentą, madą ar tendenciją, kuri šiuo metu sulaukia pakankamai dėmesio ir tikėtis, kad tiek pat dėmesio sulauks ir konkuruojanti idėja.

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s