MARKETINGO STRATEGIJA · VISOS TEMOS

Geriausios reklamos arba reklamos klasika

Dirbti su žinomų prekės reklamos agentūraženklų reklamos kūrimu pasiseka tik nedideliai saujelei išrinktųjų. Man darbas reklamos agentūroje visada turėjo savotiško šarmo. Ypač tais laikais, kai reklamoje įvyko daug pokyčių, kurie revoliucionizavo ne tik pačią reklamos industriją bet ir smarkiai pakeitė vartotojų įpročius ir gyvenimą. Visada įsivaizduoju MED MEN laikų reklamos agentūros atmosferą, kur tiek daug priklausė nuo kelių žmonių drąsos, darbštumo bei kūrybiškumo.

Dabar dažniausiai dirba didelės komandos ir remiamasi įvairiausiai vartotojų tyrimais, kur ištiriama viskas nuo pakelio traškėjimo iki gilių psichologinių vartojimo priežasčių, o vieno žmogaus įtaka vis mažesnė…

Mane visada žavėjo mintis, kad reklama gali padaryti tiek daug įtakos! Gera reklama kaip meno kūrinys nesensta, ji tampa istorija iš kurios mokomasi vėl ir vėl.

Toliau apžvelgsiu kelias reklamas, kurias manau, galima laikyti reklamos klasika. Jos paliko neišdildomą pėdsaką reklamos industrijoje, nes kiekviena jų buvo kažkas visiškai nematyta.

LEMON – pripažinti trūkumus

Reklamos klasikaSavo laiku labai drąsi reklama – Volkswagen beatle. Mašina turėjo aiškių trukumų ji buvo maža, negraži ir visiems siejosi su Vokietijos fašistais (tikrai ne kokia asociacija). Todėl buvo sunku tikėtis produkto sėkmės JAV. Tačiau visagalė reklama šios mažos bjaurios mašinos trūkumus pavertė privalumais. Vietoje to, kad stengtis uždangstyti, tai ką visi žino, reklamose buvo aiškiai pripažįstama: taip, ši mašina turi tą ir tą trūkumą. Ir tai vertė suklusti.

Reklamose buvo sutinkama, su tuo kas buvo susiformavę vartotojų mintyse. Tačiau tuo pačiu buvo pabrėžiami kiti mašinos privalumai patvarumas, ilgaamžiškumas, ekonomiškumas, kurie daugeliui vartotojų pasirodė vis dėl to iš tiesų svarbesni nei trūkumai.

IDEALUS AŠ – MALBORO MAN

malboro man

Tikriausiai ne vienas vyras pradėjo rūkyti norėdami to Malboro man laisvo kaubojaus įvaizdžio. Ši reklama buvo revoliucija, nes iki tol niekada taip aiškiai nebuvo produktas susietas su tam tikro įvaizdžio kūrimu.

Iki tol produktai buvo tik produktai, tačiau nuo šiol jie yra tai, kas man padeda jaustis kitu žmogumi arba priartėti prie to įsivaizduojamo “idealaus aš”. Daugelis net nepagalvoja kaip dažnai mes vartojame vieną ar kitą produktą šiandien ne dėl to kas esame, bet dėl to kuo norėtume būti.

PAPRASTA, BET DAUG APIMANTI, TAIKLI IDĖJA – JUST DO IT, GOT MILK?

JUST DO IT ar GOT MILK? yra net du geri pavyzdžiai kaip labai paprasta idėja, kuria lengva atsiminti ir suprasti gali daug nueiti, jei tik yra pakankamai taikli. Trumpos, aiškios žinutės daug geriau įsimena, tačiau labai sunku jomis perteikti aiškią mintį, tačiau pasistengti verta… Už abiejų slogan slepiasi gilios įžvalgos apie tai kokie yra vartotojai, kas jiems svarbu, kokie yra jų įpročiai.

Visi mes turime svajonių ir norų, tačiau kartais sunku pasiryžti mums trūksta energijos, drąsos, laiko. NIKE puikiai pataikė į šį norą įgyvendinti savo planus, pasižįsti tam ką tiek laiko planavai padaryti. Taigi NIKE atrado dar vieną universalų poreikį ir susiejo jį su savo prekės ženklu.

reklamos revoliucija

Tuo tarpu GOT MILK? puikiai panaudojo žinias apie vartotojų elgesį. Pienas, tai produktas kurį vartojame su kitais produktais: kava, sausainiais… ir jei labai labai negerai, kai jau kava puodelyje ar dribsniai lėkštėje, o mes suvokiame, kad nebeturime pieno!

got-milk-hed-2013

KONKRETUS PAVYZDYS > 1000 ŽODŽIŲ

Vienas vaizdus pavyzdys yra daug geriau nei eilė produkto specifikacijų. Aš galėčiau jums pasakoti kaip gerai yra reklamos, kuriose yra parodomi visi privalumai labai aiškiu, vaizdingu pavyzdžiu. Tačiau net ir šiuo atveju geriausiai tiesiog parodyti tokios reklamos pavyzdį.

REKLAMA GERAindex

Čia tik kelios mano mylimiausios reklamos, galbūt vėliau dar papildysiu.

PS: Jei Jūs turite kokią savo mylimiausia seną bet gerą reklamą, būtų labai smagu, jei pasidalintumėte ja ir kodėl ji jums patinka 🙂

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s