Marketingo Idėjos · REKLAMOS FORMOS · VISOS TEMOS

“Ice bucket“ iššūkis – socialinė reklama

Ice bucket iššūkis

Per socialinį tinklą facebook šiomis dienomis tarsi virusas plinta žmonių, apsipilančių save ledinio vandens kibiru video. Esmė tokia, kad žmogus gauna iššūkį iš draugo, kuri tokį pat iššūkį gavo iš kažko kito. Atlikus užduotį, pats gali įvardinti savo draugus, kuriems meti iššūkį. Kas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip kvaila, vaikiška estafetė, iš tikrųjų yra puikios socialinės reklamos pavyzdys, kurio sėkmę tikrai įdomu panagrinėti.

Priešingai nei prieš tai labai plačiai pasklidęs iššūkis išgerti alaus butelį (kuris geriausiu atveju paskatino alaus pardavimus) šis iššūkis turi ir gražų tikslą – žmogus turi ne tik įvykdyti užduotį, bet ir paaukoti labdarai. Pripažinsiu, kad iš pradžių buvau nusiteikus labai kritiškai, o tie, kurie skelbia tokius video, atrodė tiesiog dėmesio siekiantys ir nelabai turintys ką veikti… Vėliau, įdėmiau pasvarsčius, supratau, kad ši koncepcija rinkti labdarai yra kažkas genialaus.

  • Pirmiausia pasitelkiamas labai plačiai paplitęs kanalas, kuriame greitai sklinda informacija ir kažkas su neregėtu pagreičiu gali tapti mada.

082014-cc-w-does-ice-challenge-img3

  • “Ice bucket“ iššūkio video yra įdomu žiūrėti. Kažkas panašaus į populiarius namų vaizdelius per TV ar dabar youtube vaizdelius. Tikros nesuvaidintos emocijos visada susilaukia daugiau dėmesio!

Virusinis video

  • Manau, kad skatinant vartoti ekologiškus produktus ar aukoti labai svarbus yra socialinis aspektas. Mes norime, kad kiti žinotų, kokie mes esame geri ;). Pavyzdžiui, todėl Tesla (elektra varomas automobilis) turi tokį išskirtinį automobilių dizainą. Šis aspektas irgi puikiai įgyvendintas, nes visi tavo draugai sužino, kad paaukojai, o ne tik atlikai tau mestą iššūkį.

Reklama

  • Šį iššūkį gali mesti ne tik draugams, o bet kam ir labai didelė tikimybė, kad net iššūkis pasieks adresatą, net jei tai žinomas žmogus. Neseniai teko matyti kaip iššūkį atliko net tokios garsenybės kaip dainininkė Shakira su savo vyru futbolininku Pique ar buvęs JAV prezidentas J. Bush.

Nors ši mada susilaukia ir labai daug kritikos (žmonės švaisto vandenį, neturi ką veikti ir t..t), tačiau, mano nuomonė, ji parodo, kuria linkme reiktų eiti sprendžiant ekologines ir socialines problemas. Reikia padaryti, kad aukoti būtų smagu ir paprasta.

Londone teko matyti labai gerą pavyzdį, kur labai paprasta aukoti. Tiesiog išvykdamas, kai tau nebereikalinga viešojo transporto kelionių kortelės, ją gali įmesti į tam skirtą urną ir taip paaukoti labdarai.

Socialine reklama

Daugelio žmonių nepriversi rūpintis didelėmis, opiomis problemomis, nes tai sunku, tos problemos toli, o ir visi mes turime savo problemų. Dažnai atrodo, kad negali nieko pakeisti arba paprasčiausiai nerūpi. Bet jei aukoti ar būti “žalesniam“ būtų smagu, o dar ir kiti žinotų, koks tu geras, tada galutinis rezultatas nebe toks ir svarbus, nes smagus – pats procesas.

Kompanijos reaguoja į tendencijas

Kai kažkokia tendencija susilaukia tokio populiarumo keista būtų, jei neatsirastų kompanijų, kurios nepabandytų gauti šiek tiek dėmesio tos mados pagalba. Kuriami net tik įvairiausi video su prekės ženklais, bet ir aukojama.

Čia dar paskatina naudoti KFC kibirus ir laimėti, taip siekiant dar didesnio prekės ženklo matomumo:

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s