MARKETINGO PLANAVIMAS · VISOS TEMOS

Tinkamas reklamos dažnumas

Reklamos dažnumas

Planuojant reklaminę kampaniją svarbu ne tik parinkti tinkamą žinutę, kanalą ar laiką, bet ir jos dažnumą (ang. frequency). Kiek reklamos yra efektyviausia ir kada?

REKLAMOS KANALŲ SKAIČIUSreklamos kanalu skaicius

Turint tą patį biudžetą galima daugiau jo investuoti į vieną iš kanalų ir taip vienas žmogus turės daugiau galimybių pamatyti tą pačią reklamą. Šią strategiją renkamasi norint išvengti maišymo su konkurentais (dominuoti kokiam nors kanale) arba norint sutaupyti ant reklamos gamybos (renkantis mažiau kanalų reikia mažiau pinigų reklamos gamybai, kuriuos galima išleisti didesniam reklamos kiekiui). Iš kitos pusės, didesnė rizika, jei pasirinktas netinkamas kanalas/-ai.

Arba galima rinktis daugiau reklamos kanalų su mažesniu dažnumu (reklamuotis ir TV, radijuje, internete ir t.t). Šią strategiją renkamasi norint pasiekti platesnę auditorijos dalį. Taip pat tikima, kad tas pats žmogus, pamatęs reklamą kitame kanale, yra labiau linkęs pirkti ar pakeisti savo nuomonę.

REKLAMOS PASKIRSTYMAS PER METUSReklamos dažnumas

Galvojant apie reklamos paskirstymą per metus, daugiausiai įtakos daro sezoniškumas, produkto gyvavimo laikas (product life cycle) ir kaip ilgai pirkėjui užtrunka priimti sprendimą pirkti (perku mašiną vs perku dantų pastą)/kaip dažnai yra vartojama prekė (pienas vs kompiuteris).

Trumpai ir daug reklamos (flight scheduling)

Daug reklamos, per palyginus trumpą laiką naudojama siekiant supažindinti kuo daugiau žmonių su nauju produktu. Ypatingai, jei produktas turi trumpą produkto gyvavimo ciklą (ang.product life cycle). Pavyzdys galėtų būti mados industrija ar kino filmai.

Sezoninėms prekėms (tokioms kaip vaistai nuo peršalimo ar maudymosi kostiumėliai) matysime šiek tiek reklamos prieš sezoną ir daug reklamos sezono metu, o tikriausiai visai jos nematysime ne sezono metu. Kai kurios prekės yra sezonines, nors apie tai gal būt iš karto ir nepagalvojame, kaip pavyzdžiui kinder siurprizas, kurio reklamas matome tik prieš Velykas 🙂 Reklamos dažnumas

Tolygiai paskirstyta reklama (Continuity scheduling)

Reklama gali būti tolygiai paskirstyta visiems metams. Žinoma, tai brangus malonumas, kurį sau gali leisti tik gana dideli žaidėjai (Coca Cola, Tide, Loreal ir t.t). Kita vertus, ši strategija leidžia susiderėti geresnis reklamos kainas ir pasirūpinti, kad kiekvienas žmogus būtų pasiektas jo pirkimo cikle, taip palaikomas žinomumas.

Reklamos dažnumas vis dėl to labiausiai priklauso nuo to kaip dažnai mes naudojame produktą. Taigi skalbimo miltelių reklamas matysime šiek tiek daugiau nei skalbimo mašinų.

Reklamos dažnumas

Pulsuojanti reklama (Pulse scheduling)

Visus metus besitęsiančią reklamą, kuri nėra paskirstyta tolygiai dažniausiai matome tada, kai prekė turi tam tikrą sezoniškumą, bet yra vartojama ir visus metus. Pavyzdys galėtų būti rašinės prekės, kurias naudojame visus metus, bet labiausiai jos perkamos prieš rugsėjo pirmąją.

KAI TURI PINIGŲ – DAUG REKLAMOS VISADA GERIAUSIAI

Pirmiausia pateiksiu labai gerą masinės reklamos pavyzdį. Atsimenu kaip vieną dieną visame Londone pamačiau nežmonišką kiekį kabelinės televizijos SKY SPORTS reklamos. Visų pirmą mane pagavo neįtikėtinai didelis skaičius reklamos viename laikraštyje, kuris nemokamai dalinamas viso Londono metro (taigi skaičius labai nemažas). O netrukus išlipus iš metro pamačiau ir lauko reklama. Vėliau supratau, kad tos reklamos pilna visur: ant autobusų, lauko reklamų ir pan.

reklamos paskirstymas

Nori tu to ar ne bet ryški mėlyna spalva ir neįtikėtinai didelis reklamos kiekis atkreipia dėmesį. Aiški trumpa žinute “SKY SPORTS – MORE OF THE GAMES THAT MATTERS” pasiekė labai daug Londono gyventojų.

Dar dabar prisimenu reklama “Ponas bebre”, nors ir labai erzinanti, tačiau savo tikslą pasiekusi reklama. Kai tikslas yra žinomumas, niekas geriau neveikia kaip daug daug reklamos.

dažna reklama

Kiti Media terminai

Apie reklamos kampanijų planavimą (ang.)

Reklama

2 mintys apie “Tinkamas reklamos dažnumas

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s