Marketingo Tendencijos · REKLAMOS FORMOS · VISOS TEMOS

Reklamos ateitis…

Reklamos tendencijos

Man visada buvo įdomi reklamos istorija. Kaip keitėsi principai, kokios reklamos buvo laikomos inovatoriškomis. Labai daug galima išmokti iš to, kas jau išbandyta ir įrodyta, kad veikia.

Jei galvojant kas keisis reklamoje, manau, kad tai susiję daugiau su kanalais per kuriuos bus vykdoma komunikacija nei pačiais principais. Juk, kad ir kaip keičiasi mūsų gyvenimo būdas žmogų ir toliau veikia tie patys pagrindiniai motyvai: meilė/seksas, pinigai, baimė, saugumas, populiarumas, statusas/galia…

maslow_hieararchy_of_needs

Taigi, manau, kad kuo toliau tuo labiau marketingo specialistai ir reklamos kūrėjai vis labiau gilinsis į žmogaus psichologiją, tačiau esminiai pokyčiai bus susiję su reklamos komunikacija naudojant naujas technologijas.

Reklama mobiliajame telefone

Mes nesitikime ir nenorime gauti reklamos per sms, net jei ir siūloma, kas nors labai asmeniško būtent mums. Visai kas kitą įvairiausi mobilieji aps. Čia žmogus tarsi duoda leidimą.

loyaltyAteitis programėlėse (aps’ai), kuriuose galėtume matyti nuolaidas, specialius pasiūlymus ar naujienas. Dėka mobiliųjų jau dabar daug lengviau palyginti kainas. Tai turėtų vesti prie idealios konkurencijos, kur taip vadinamas kainų karas būtų visiškai neįmanomas.

Lojalumo kortelės taip pat vis labiau bus integruotos į mūsų mobiliuosius įrenginius, kur tau įėjus į parduotuvę ir paleidus aps galėtum matyti visus įdomius pasiūlymus ir specialūs pasiūlymas skirtus asmeniškai TAU. Ir žinoma pasiūlymai būtų iš tikrų skirti tau panaudojant visą BIG DATA.

lojalumasvision-mobile-apps-coffee-shop-digital-loyalty-card

Reklama internete

Jei kažkada media karalienė buvo televizija, dabar ir ateityje karaliaus Google. Tai kanalas, kuriame žmogus ieško paslaugų ir prekių. Kompanijoms telieka paseosirūpinti, kad juos surastų tada kada reikia.

Google tobulėja ir vis sunkiau naudoti įvairiausiu SEO triukus, kurie leistų apeiti sistemą ir nelabai sąžiningai prisivilioti žmones. Raktažodžių jau seniai nebe pakanka. Gera pozicija google gali kompanijai leisti uždirbti tikrai labai didelius pinigus todėl konkurencija nuolat auga.

Kol kas matoma tendencija, kad google organinės paieškos perspektyvos kompanijoms blogėja. Organinė paieška skirta informacijai, turiniui, o ne komercijai. Iš esmės googlegoogle jau dabar ne taip palankiai vertina e-commerce puslapius. Svarbiausia – originalus, geras turinys, kuris žmonėms patiktų.

Nors google algoritmai nuolatos kinta, tačiau žinant kuria linkme google juda galima numatyti savo tolimesnius veiksmus. Komerciniams tikslams skirta yra mokama reklama. Natūralu, kad šia linkme Google ir juda, juk tai vis dėl to kompanija – orientuota į pelną.

Spotify/ online movies for free

spotify reklama Dar viena nauja tendencija nemokamas turinys (muzika ar filmai) mainais už jūsų laiką. Norėdamas pažiūrėti filmą ar paklausyti muzikos esi priverstas išklausyti reklamą. Ko gero geriausias pavyzdys Spotify – srautinė muzika. Šis principas iš esmės jau daugybę metų naudojamas daugelyje media kanalų (TV, radijas, spauda), bet palyginus  neseniai išpopuliarėjo ir internete.

Manau, kad reklamos principai čia labai panašūs į tradicinių priemonių, tačiau nauji kanalai turi daug privalumų. Vienas iš jų kaina, kuri už vieną pasiektą žmogų daug mažesnė ir daug labiau pamatuojama. Kitas dalykas yra, kad senųjų kanalų populiarumas metai iš metų mažėja, kol naujųjų nuolatos auga.

Dar vienas dalykas reklamos sunkiau išvengti. Jau minėtame Spotify reklama net labai įkyri, tačiau ją pritildžius reklama sustoja ir tik vėl pagarsinus eina toliau. Reklamos privalai išklausyti arba gali susimokėti už turinį. Taigi arba už galimybę nemokamai klausyti sumoki pats arba už tai padaro kompanijos, kurios mainais tave atakuoja reklama. Manau, kad ši tendencija tik didės ir galėsim nemokamai eiti į kiną, mėgautis nemokom pramogom, kompiuteriniais žaidimais ir pan. tačiau mainais turėsim išklausyti reklamą.

originalNaujas WOM

facebookDar vienas potencialus naujas reklamos kanalas – paprasti žmonės, kurie turi daug kontaktų. Manau, kad principas būtų panašus populiarių blogger, kurie mainais už gerą atsiliepimą gauną daug ką išbandyti nemokamai. Ateityje galim panašų principą pamatyti tarkim facebook, kur mums reklamos mūsų draugai, o kompanijos jiems už tai atsilygins. Jau dabar tai vyksta, tie patys virial (virusiniai video) yra reklama už kurią kol kas kompanijos nemoka. nieko nėra nemokamo

Ar nebūtų puiku, jei kažkas iš jūsų potencialių klientų rato imtų liaupsinti jūsų produktą savo socialiniame rate?

Ir nebūtinai tai parsidavinėjimas, greičiau paskatinimas liaupsinti tuos produktus, kurie žmogui ir taip patinka. Juk tiksliausiai dauguma žmonių, nenorėtų rizikuoti savo statusu girdami prastą prekę. Dėl to šis kanalas yra labai efektyvus.

Ateityje taip pat manau, kad bus daug daugiau interaktyvumo ir susisiejimo įvairių priemonių su internetu.

Tokios lauko reklamos bus kasdienybė:

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s